Handelsbetingelser
Forretningsbetingelser for www.premiumbottles.dk
PremiumFamily ApS
CVR-nr. 42527246
Gothersgade 135, kl. mf.
1123 København K (Butik)
Kontakt@premiumbottles.dk
Tlf. 217 217 03
Aldersgrænse for køb af alkohol
Du skal være fyldt 18 år, før du må købe produkter, på mere end 16,5% alkohol. Dog skal du være fyldt 16 år, for at du må købe produkter med en alkoholprocent på under 16,5%
Betaling
Når du bestiller på vores webshop, kan du vælge at betale med betalingskort. VisaDankort, VisaElectron, MasterCard MasteCard Debit, Maestro, American Express, ApplePay, GooglePay og MobilePay.Vi tager ikke kortgebyrer. Her foregår betalingen sikkert via Quickpay, som krypterer alle data. Alle betalinger kommer igennem 3D Secure, som sikrer os at kortet, der bruges tilhører ejeren. Du vil modtage en sms fra Nets med en kode, som du skal indskrive i betalingsvinduet for at gennemføre betalingen. Vi trækker først pengene fra kundens kort, når vi har udleveret eller afsendt ordren.
Ved afhentning i vores butik, som ligger på Gothersgade 135, kld mf, 1123 København K tager vi imod betaling via betalingskort via vores betalingsterminal, Mobilepay og kontant.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil vi trækker beløbet, når vi sender varen.
Benyttes en af følgende betalingsmetoder kan beløbet være reserveret i 7 dage: VisaDankort, VisaElectron, MasterCard MasteCard Debit, Maestro, American Express, ApplePay, GooglePay.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Levering
Afhentning i vores butik:
Hvis du foretrækker at afhente din ordre i vores butik og dermed spare fragtomkostningen, kan dette lade sig gøre mandag-fredag i tidsrummet kl. 10.00-16.00. Vores butik ligger på Gothersgade 135, kld mf, 1123 København K.
Hos PremiumBottles får du leveret din bestilling på 1-2 hverdage med GLS. Vi bestræber os altid på at levere din ordre hurtigt og effektivt, hvorfor vi nøje har udvalgt de bedste, hurtigste og sikreste leveringsformer og distributører på markedet, til at levere din ordre.
Vi tilbyder følgende leveringsformer:
GLS Pakkeshop:
Du kan vælge at få din pakke leveret til en pakkeshop nær dig. Du skal blot søge på dit postnummer ved bestillingen, hvorefter de mulige pakkeshops i dit nærområde vil fremgå.
Denne leveringsmetode koster 59 kr. og er gratis ved køb for over 950 DKK
GLS Privat:
Du kan vælge at få din pakke leveret til din hjemmeadresse med GLS. Du skal blot angive adressen, hvor pakken skal leveres.
Denne leveringsmetode koster 59 kr. og er gratis ved køb for over 950 DKK
GLS Erhverv:
Du kan vælge at få din pakke leveret til en erhvevsadresse med GLS. Du skal blot angive adressen, hvor pakken skal leveres.
Denne leveringsmetode koster 59 kr. og er gratis ved køb for over 950 DKK
Vi trækker først pengene fra din konto, når ordren er afsendt fra vores lager og kunden har modtaget elektronisk Track & Trace fra GLS. Pakken kan herefter følges via GLS Track & Trace system via det nummer, som du modtager på mail og sms fra GLS.
Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender PremiumBottles naturligvis en ny leverance uden beregning.
*GLS har dag til dag levering succesrate på 98%
Reklamationsret
Når du handler på PremiumBottles.dk som forbruger, er der 24 måneders reklamationsret gældende iht. købelovens regler for varekøb. Dette betyder, at du har fuld reklamationsret hos os 24 måneder efter dit køb.
Bemærk dog at din reklamation ikke er berettiget, hvis produktet ikke er blevet anvendt korrekt, eller med en uacceptabel brug.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Finder du fejl eller mangel på dit produkt, skal du reklamere og gøre os opmærksom på dette, inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Bemærk du bedes anvende GLS.
Returvarer bedes sendes til følgende adresse: PremiumFamily ApS, Ludvig Finds Vej 8, 2640 Hedehusene.
Når du sender et produkt retur, skal du så godt som muligt begrunde din reklamation. Vedlæg et stykke papir i returkassen.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og PremiumFamily har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via E-mail kontakt@premiumbottles.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dage fra modtagelse af ordren til at meddele os om din fortrydelse og yderligere 14 dage til at sende ordren retur til os.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@premiumbottles.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Omkostninger til returnering og eventuel skade på produktet under returnering skal du selv afholde - vi anbefaler at sende som forsikret pakke. Vi anbefaler at bruge GLS.
Send din returpakke til følgende adresse:
PremiumFamily ApS
Ludvig Finds Vej 8
2640 Hedehusene
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved aftalens indgåelse, og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af udsving på markedet, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på.
Aftaler om logi, dog ikke til beboelsesformål, transport af varer, biludlejning, forplejning eller fritidstilbud, når datoen eller perioden er aftalt. (Det sidste kan f.eks. være kurser, forestillinger, stævner mv.)
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Pensopay (Betalingsgateway)
Webshipper (Administration logistik)
Trustpilot (Brugeranmeldelser)
Storebuddy (Forbereder gennemførte køb til regnskabsprogram)
Mailchimp (Nyhedsbrev, hvis tilmeldes)
InMobile (Sms nyhedsbrev, hvis tilmeldes)
Personoplysningerne registreres hos PremiumFamily ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på premiumbottles.dk er PremiumFamily ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@premiumbottles.dk
Betingelser for smagninger, Private Dining og andre events
Når du bestiller smagninger, Private Dining eller andre events gælder følgende:
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi indgår aftalen. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.
I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret.
Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.
Hvis du har givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling for det arbejde, der allerede er leveret.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra vi indgår aftalen til at give os besked om, at du vil fortryde aftalen. Du kan sende en mail til kontakt@premiumbottles.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af ydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål, transport af Aftaler om logi, dog ikke til beboelsesformål, transport af varer, biludlejning, forplejning eller fritidstilbud, når datoen eller perioden er aftalt. (Det vil sige, er datoen aftalt, kan der ikke fortrydes).
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve rimelige omkostninger for det arbejde, der allerede er leveret.
1.000,00 DKK som dækker for indkøbte produkter.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Afbestilling
Statens afbestilingsbetingelser - Konferencer og Selskaber
Du kan efter bestilling af en konference eller et selskab afbestille eller reducere deltagerantallet efter nedenstående regler. Leverandøren er berettiget til vederlag for de dele af arrangementet, som ikke afbestilles rettidigt.
Eventuelt depositum refunderes ikke, men ændres datoen kan det flyttes til ny dato.
Gældende for 2-11 gæster:
Til og med 15 kalenderdage før ankomst kan kunden vederlagsfrit afbestille hele det bestilte arrangement
10-15 dage før ankomst kan kunden afbestille 50% af det bestilte arrangement
7-10 dage før ankomst kan kunden afbestille 25% af det bestilte arrangement
3-7 dage før ankomst kan kunden afbestille 10% af det bestilte arrangement
Reklamationsret
Købelovens regler gælder for varekøb. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret.
Men er du ikke tilfreds med ydelsen kan du naturligvis kontakte os på kontakt@premiumbottles.dk. Reklamationen skal komme straks.
Force majeure
Visse usædvanlige forhold kan påvirke din lyst til og mulighed for at gennemføre aftalen. Det kan f.eks. være ekstreme vejrsituationer, uro eller epidemier.
Er der tale om en force majeure-situation, vil du som udgangspunkt kunne få udskudt aftalen til et andet tidspunkt. Hvis det ikke er muligt, vil du kunne få pengene tilbage.
Vær opmærksom på, at en henstilling fra regeringen om, at du bør undlade at gennemføre aftalen ikke kan ligestilles med et forbud, og derfor ikke er en force majeure-situation.
Fortrydelsesformular
(Denne formular printes, udfyldes og vedlægges returpakken, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
PremiumFamily ApS
Gothersgade 135 kl. mf.
1123 København
kontakt@premiumbottles.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Dato: _________________