Denne side har begrænset support for din browser. Vi anbefaler at bruge Chrome, Safari eller Firefox.
Du har opnået fri fragt! Du er 950,00 DKK fra gratis levering

TrustScore: 4,9

24-48 timers levering

Kurv 0

Der er ikke flere på lager

Produkter
Mest populære tilkøb:
Skriv evt. til og fra kort samt leveringsdato
Du har opnået fri fragt! Du er 950,00 DKK fra gratis levering
Subtotal Gratis

Valider din alder via MitID. Efter alderstjek skal du indtaste leveringsoplysninger og betale som normalt.

Din kurv er tom

Piper-Heidsieck

Historien bag Piper-Heidsieck champagne

Det berømte champagnehus er grundlagt i 1785 hvor Florens-Louis Heidsieck med stor passion for kvalitet producerede sin første champagne. Han præsenterede sin cuvée for den franske dronning, Marie-Antoinette, som fra første sip elskede den mousserende vin. Dronningen var den perfekte ambassadør for Heidsieck’s champagne, og snart blev vinen kendt overalt. Hele 14 konge- og fyrstendømmer tog vinen ind til hoffet. 

Florens-Louis Heidsieck døde i 1828 men hans nevø Christian drev firmaet videre, nu i kompagniskab med den kendte vin mager Henri-Guillaume Piper. Desværre fik det succesfulde partnerskab en brat ende i 1835, da Christian Heidsieck uventet døde.

Men dette blev heldigvis ikke enden på det kendte champagne mærke, og i 1838 giftede Henri-Guillaume Piper sig med Christian Heidsieck’s enke, og således fik huset navnet Piper-Heidsieck Champagne.

I 1885 fejrede man 100 året for lanceringen af vinen for den franske dronning ved at udvikle en særlig prestige cuvée, Rare Champagne. En flaske designet af den russiske zars hofjuveler, Fabergé, markerede den royale inspiration til den fornemme nye cuvée.  Prestige cuvéen, Rare, er i dag et selvstændigt luksus champagne mærke.

Piper-Heidsieck Champagne blev i 1933 brugt i filmen ”Sons of the Desert” (Laurel og Hardy) og derefter optrådte den populære champagne i mange nye film. Siden har Piper-Heidsieck været tæt knyttet til filmverdenen. Den legendariske flaske har været brugt i film med blandt andre Clark Gable, Fred Astaire og ikke mindst Marilyn Monroe. Sidstnævnte satte yderligere skub i populariteten ved at udtale ”I start every day with a glass of Piper-Heidsieck, - because it warms my body up”.

I dag er Piper-Heidsieck officiel champagne ved blandt andre Cannes Film Festival og Academy Awards hvor Oscar statuetterne uddeles.

Det romantiske har altid været knyttet til Piper-Heidsieck og den lille røde bindestreg (dash) i navnet har inspireret til den kendte tagline for Piper-Heidsieck, - ”A DASH OF SEDUCTION”.

Piper-Heidsieck er det mest prisbelønnede champagnehus siden årtusinde skiftet, og den berømte kældermester Régis Camus har vundet prisen, Champagne/Sparkling Winemaker of the Year hele 8 gange.

Piper-Heidsieck Cuvée Brut er hjørnestenen i porteføljen som også tæller Cuvée Sublime demi-sec, Rosé Sauvage brut,  Essientiel Cuvée Reserve extra brut, Essientiel Blanc de Blancs extra brut samt Piper-Heidsieck Vintage brut.

 

MitID Alderskontrol

Ny dansk lovgivning kræver MitID aldersverificering ved onlinekøb af alkohol og tobak.

Noget gik galt

Vilkår og betingelser

Accepter vores handelsbetingelser.